3 września 2015

SUPERPROSTE BABECZKI Z JABŁKAMI

Regularność blogowa nie jest moją mocną stroną, ale wróciłam do dziergania kocyków dziecięcych i wszystko inne zeszło na dalszy plan. A tyle zdjęć z Francji czeka na publikację.... 

No cóż, dzisiaj zmiana tematu. Wczoraj brakowało mi czegoś słodkiego do kawy, więc upiekłam babeczki bez przepisu (tzn. z tego tylko, co pamiętałam na temat tarty z jabłkami, której dawno nie robiłam). Są banalnie proste do zrobienia, szybkie, no i szybko znikają, bo są naprawdę przepyszne. Nie potrzeba do nich zbyt wielu składników, więc w kryzysowych sytuacjach - jak znalazł :)

Składniki na 12 babeczek:

kruche ciasto:
100 g masła pokrojonego w kostkę
180 g mąki pszennej
2 - 3 łyżki cukru pudru (w zależności czy lubicie bardziej czy mniej słodko)
1 jajko
*trochę zimnej wody (gdyby ciasto się nie kleiło)

jabłka:
2 jabłka
opakowanie cukru waniliowego
łyżka cynamonu
łyżka cukru brązowego
trochę dżemu lub powideł o dowolnym smaku

Przygotowanie:
Masło kroimy, dodajemy mąkę i cukier puder i jajko i szybko zagniatamy (im dłużej będziemy zagniatać, tym ciasto będzie twardsze). Jeśli nie będzie się kleić dodać trochę zimnej wody. Zagniecione ciasto wstawiamy na 20 min. do zamrażalnika.

Jabłka obieramy ze skórki, kroimy w cienkie i małe kawałki, albo ścieramy na tarce. Oddzielnie mieszamy cukier waniliowy z cynamonem i cukrem brązowym.

Formę do babeczek wykładamy ciastem, także brzegi, zostawiając 1/4 na kruszonkę. Na dno każdej babeczki nakładamy ok. 1/5 małej łyżeczki dżemu lub powideł. Na to dajemy jedną warstwę jabłek, posypujemy mieszanką cukrów i cynamonem, później drugą warstwę jabłek i resztę cukru. Na wierzch nakładamy malutkie kawałki reszty ciasta kruchego (można zetrzeć na tarce). Władamy do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika na ok. 45 min. Po wystygnięciu posypujemy cukrem pudrem.



2 komentarze:

  1. Fajnie! Właśnie dostałam worek pełen jabłek od przyszłej teściowej - babeczki będą jak znalazł! :)

    OdpowiedzUsuń