15 listopada 2013

włoski listopad

Listopad w Rzymie to taki dziwny czas..
Bo to można powiedzieć taka włoska jesień..

Aura kapryśna.. deszczowa..

To taki czas, kiedy dni są jeszcze ciepłe, a wieczory chłodne.. zimne nawet..

To taki czas, kiedy Włosi już w kurtkach puchowych, kozakach i czapkach, 
a turyści jeszcze w t-shirtach i (zdarza się) w sandałach..

To taki czas, kiedy zielone pomarańcze na drzewach dojrzewają w trochę słabszych promieniach słońca..
Później zaczną spadać z drzew i zalegać na chodnikach..

To taki czas, kiedy na Campo dei Fiori dynie-giganty zdobią stoiska..

To  włoska jesień.. zielona.. nie taka złota jak nasza..

Pinie zielone.. i cyprysy... trochę szyszek..

Ale tłum taki sam jak zawsze.. tysiące turystów.. 
na ulicach, na Schodach Hiszpańskich.. w Watykanie..

Klimat się nie zmienia..

Włosi, choć zmarznięci, wciąż głośni i nerwowi za kierownicą..

W mojej kawiarni drzwi przymknięte, bo wieje...
Ale kawa wciąż pyszna... 
i Pino wciąż z uśmiechem woła "Ciao bella, come stai!! cappuccino??"

I ta jesień włoska też nostalgiczna..
Też pod kocem z kubkiem gorącej herbaty i ciasteczkami...
Lubię ją...
Tak po włosku...


11 komentarzy:

  1. Ciao Bellissima zawołał Pino Daniele :^)
    http://www.youtube.com/watch?v=CwqD2TLAsBc

    dobrej jesieni Magda .. słoneczne pozdrowienia :^)

    OdpowiedzUsuń
  2. @Piotr, cudowne muzyczne klimaty! dziękuję Piotruś!!! pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  3. @Magda .. bardzo dziękuję i słoneczne pozdrowienia dla Ciebie ... Pino z zawsze fajnym napoletańskim akcentem ... u mnie dzień dopiero wstaje .. i tak na Buona giornata:
    http://www.youtube.com/watch?v=oVwTrHjA8CE

    :^)

    OdpowiedzUsuń
  4. jeszcze na chwilkę z całą płytą ..na pewno jedna z moich ulubionych włoskich plyt
    http://www.youtube.com/watch?v=X_YPFKuz7F0

    ... wiele pieknych wspmnień przy Notte che se ne va :^)

    OdpowiedzUsuń
  5. @Piotrek, kurcze, co prawda nie ten Pino woła do mnie z rana, ale i tego miło posłuchać.. lubię te włoskie klimaty, widzę, że masz sentyment.. ja jak stąd wyjadę też będę mieć:) pozdrowienia!!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. A w Danii już mrozi... tylko czekać na śnieg =)

    OdpowiedzUsuń
  7. @Magda .. myślę, że na pewno będziesz miała sentyment .. zostawiamy troszkę z nas w każdym miejscu gdzie mieszkamy a one w nas ... .tak mam wielki sentyment do Itali .. pierwsze duże uczucie :^) .. to pozostanie na zawsze :^)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowna jesień, klimat idealny :)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Też bym polubiłam. Rzymu nie widziałam jeszcze o żadnej porze roku, ale mam nadzieję to nadrobić.

    OdpowiedzUsuń