2 listopada 2013

kto nie lubi Toskanii...

Kolejny raz zdarzyło mi się nie być w domu 1 listopada...
I trochę mi tęskno było, bo jakoś lubię ten dzień.
Lubię te pierwsze rześkie poranki,
trochę przymglone,
i ten zapach zbliżającej się zimy...
(to ostatni moment w roku, kiedy lubię zimę...)

No ale ponieważ i we Włoszech dzień był piękny,
słoneczny i bardzo ciepły,
wybraliśmy się na jednodniowy wypad do Toskanii..
A konkretnie na południowe wybrzeże Toskanii.
Miasteczko nazywa się Castiglione della Pescaia
i jest położone na wzgórzu nad samym Morzem Tyrreńskim.

Warto wdrapać się na samą górą i spojrzeń na wybrzeże z góry...

No i znów zrobiło mi się nostalgicznie...

























23 komentarze:

  1. Ja tez tesknie za 1 Listopadem w Polsce... ahhh
    Na osłode za to, masz dla nas te piekne widoki.
    Buziaki Madziu

    OdpowiedzUsuń
  2. @Marysia P. myślałam, że tylko ja lubię to święto!!! pozdrowienia dla Ciebie też Marysiu!

    OdpowiedzUsuń
  3. Chociaz nie bylam, to lubie. A po tym zdjeciach lubie do szescianu! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. @Kasia, jedź po prostu jak najszybciej Kasiu!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. tam wszystko wydaje się być piękne...niby przypadkowe, ale takie nietuzinkowe, drzwi wszystkie niesamowite ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. @Jo, dokładnie! a ja uwielbiam fotografować te drzwi:) i skrzynki na listy:))

    OdpowiedzUsuń
  7. cudowne cyprsy Magda .. w takim niskim świetle zupełnie magiczne Twoje obrazy są tak bardzo inspirujące .. mam tak wiele sentymentu do Toskanii .. tej mniej znanej z Maremma także :^) ... kiedy tylko mam okazję powracam do Włoch .. mam wielu przyjaciół z krótkiego okresu moich studiów (dawno temu) we Friuli ...
    pozdrawiam bardzo ciepło i nostalgicznie :^)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne widoki... kiedyś zobaczę je w realu ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Alez sie rozmarzylam !!!! Cudowne miejsce, kocham takie klimaty.
    P.S Sliczne zdjecia. Pozdrawiam Serdecznie - Iza z RO

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepięknie tam !!! cudowne, klimatyczne fotki

    OdpowiedzUsuń
  11. @Piotr atAustin, tak Piotrek, Toskania ma w sobie coś, co nie pozwala o niej zapomnieć, nawet ta mniej znana... Studiowałeś we Włoszech??? w takim razie jak następnym razem będziesz w Rzymie, to idziemy na kawę:)) pozdrowienia!!

    OdpowiedzUsuń
  12. @Mordoklejka Ewelina, Kochana, życzę Ci tego z całego serca:))

    OdpowiedzUsuń
  13. @Małe Radości, Dziękuję Iza!

    OdpowiedzUsuń
  14. @KIOSC, dziekuję Kasiu, piękne miejsce to i piękne fotki:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ależ cudowne te Twoje Włochy!!!!! Madziu jesteś szczęściarą, mieszkasz w tak pięknym kraju....ach skręca mnie zazdrość:)))

    OdpowiedzUsuń
  16. Echhh, pięknie!!! Drugie zdjęcie z Hobbitowem mi się skojarzyło. Cudne!

    OdpowiedzUsuń
  17. @Magda :^) tak studiowałem przez rok informatykę na wymianie studenckiej na Uniwersytecie w Udine a dokładnie na jego oddziale w Pordenone w Friuli-Venezia Giulia .. to było wiele lat temu :^) .. mam wiele sentymentu do Włoch przez przyjaciół których wtedy poznałem no i pierwsze wielkie uczucie w moim życiu :^) .. do dziś odwiedzam przyjaciół w Bergamo, Bolonii, czy Padwie kiedy tylko mam okazję .. byłoby mi bardzo miło spotkać iCię kiedyś w Rzymie i porozmawiać.. mam tam kilka ulubionych miejsc jak choćby kościółek San Luigi dei Francesi z genialnym płótnem Caravaggia czy Trastevere czy Via Margutta 51 .. z Rzymskich Wakacji :^)) .. pozdrawiam bardzo ciepło

    OdpowiedzUsuń
  18. 1 listopada już któryś rok z kolei spędzam po za domem rodzinnym, i pomimo tego że dzieli mnie sporo kilometrów, wracam wspomnieniami do osób których już ze mną nie ma.... pomimo tego zawsze zapalam tego dnia, nie ważne gdzie jestem, świeczkę w oknie, ku pamięci...

    piękne zdjęcia, Toskania mi się marzy, kto wie może kiedyś.. oglądając takie zdjęcia jak Twoje mam ochotę się spakować i ruszyć przed siebie...

    buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  19. Zobaczyć Toskanię to moje marzenie! Bardzo bym chciała i mama nadzieję,że mi się uda:)

    OdpowiedzUsuń