9 listopada 2012

KLUB Polki na Obczyźnie - Moje Złote Myśli

Niewtajemniczonych wtajemniczam, wtajemniczonym przypominam - założyłyśmy z kilkoma blogerkami, KLUB Polki na obczyźnie. Jest nas kilka, ale liczymy, że będzie coraz więcej... Więcej informacji znajdziecie tutaj, zgłaszajcie się koniecznie:)

A tymczasem jednym z punktów Klubu są Złote Myśli. Większość z nas - klubowiczek, takie Złote Myśli o kraju, w którym mieszka, prędzej czy poźniej [:)] napisze... Hasła są dla wszystkich takie same, a zaczynam ja...

MOJE ZŁOTE MYŚLI - WŁOCHY

1. imię/kraj/miasto
Magda/ Włochy/ Rzym


2. najfajniejsze
to najtrudniejszy punkt, ale postawię na włoski luz... zero pośpiechu, praca 7 godzin dziennie z godzinną przerwą na lunch, żadnych zasad na drogach, nocne życie... początkowo śmieszyło mnie nawet to, że w sobotę przed południem w hipermarketach niektóre półki są puste [ale ostatnio zaczyna mnie to wkurzać:)] w każdym razie wszyscy sa uśmiechnięci i zdają się niczym specjalnie nie przejmować...

3. najpiękniejsze
wg Jonasza Kofty "najpiękniejsze są miłości, których nie ma...":), a wg mnie najpiękniejszy we Włoszech jest Rzym.. mówię to jednak z pewną nieśmiałością, bo Włochy są w ogóle piękne i trudno wskazać coś najpiękniejszego..
jednak do Rzymu mam ogromny sentyment, jest dla mnie magiczny, a poza tym często łapię się na tym, że będąc gdzieś na spacerze w Rzymie po raz setny, wciąż zachwycam się jego pięknem... Uwielbiam widok ze Schodów Hiszpańskich, Campo dei Fiori, Plac Navona nocą czy plac przy Pantheonie.. ale tak naprawdę wiele miejsc ma swój niepowtarzalny urok, te wąskie uliczki z kawiarenkami, powalający Pałac Wenecki, dziwaczne ostatnio Koloseum (o nim poniżej), no a poza tym dla mnie to Rzym (a nie Paryż) jest miastem miłości... od dawna zakochana jestem w Rzymie i chyba tak już zostanie:)



4. ciekawe
 ciekawe jest to, że pomimo milionów turystów odwiedzających Włochy przez cały boży rok, 
kryzys jaki ogarnął ten kraj zdaje się ciągle pogłębiać...

5. coś pysznego
 tutaj trudno wybrać jedną rzecz... 
włoska kuchnia jest genialna - od makaronów, przez pizzę, sery, kawę, słodkości...  
a oprócz tego pokochałam włoską bruschettę z pomidorami, panierowane mozzarelinki, małże i ryby...


6. uwielbiam
 ponad wszystko uwielbiam śniadania w mojej włoskiej kawiarni za rogiem, z pyszną kawą i cornetto, cudownymi ludźmi gadającymi i gestykulującymi od samego rana i pracownikami, którzy nawet nie pytają mnie co zamawiam, tylko od razu robią cafe latte i podają cornetto z kremem [ewentualnie zanim jeszcze powiem Ciao, jestem informowana, że z kremem już nie ma].. no i zawsze jestem bella albo cara, zresztą tak jak wszyscy inni:)

7. nie cierpię
 najbardziej nie lubię włoskiego naciągania i oszustw, a niestety zdarza się to bardzo często, a najbardziej narażeni są oczywiście obcokrajowcy...

8. do pozazdroszczenia
 zdecydowanie położenie geograficzne.. Włosi mają wszystko - morza, góry, jeziora, gdziekolwiek się nie ruszyć, wszędzie jest pięknie, do tego pogoda, jak dla mnie prawie idealna
poza tym cudowne zabytki, dzieła sztuki, wspaniała architektura...


9. dziwaczne
dziwaczne a zarazem rozbrajające jest dla mnie zabieranie psów do centrów handlowych i supermarketów... 
w żadnym kraju nie widziałam jeszcze takiego zjawiska:) 
a ponadto, okazało się, że Koloseum się sypie i odkąd zaczęli go "rekonstruować" wygląda co najmniej dziwacznie...


10. brakuje mi tutaj…
chyba najbardziej rodziny i przyjaciół... 

To moje subiektywne spojrzenie na Włochy... Jak odkryję tajemnicę wstawiania do posta czegoś takiego jak "add your link", to pozostałe Klubowiczki będą mogły wstawiać linki do swoich złotych myśli w tym poście:)

21 komentarzy:

  1. W Rzymie jeszcze nie byłam, ale wiem, że też bym się w nim zakochała. Uwilebiam spontanizm, wieczny uśmiech i właśnie taki luzacki styl życia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli nie byłaś to ma to też swoje zalety.. NAJLEPSZE DOPIERO PRZED TOBĄ!!! :)

      Usuń
  2. Na wstępie wysyłam apel do Ciebie, żebyś ze swojego opisu wykreśliła amatorka-fotografka! Robisz tak fenomenalne zdjęcia, że to już na pewno nie jest amatorskie! Musisz tam wpisać profesjonalna-fotografka!!! :) Szczerze- naprawdę świetne zdjęcia, zakochałam się w nich i m.in. dlatego zostaje u Ciebie na dłużnej :))))
    A co do powyższego postu to tak pięknie opisałaś Włochy, że gdyby moje finanse pozwalały to już bym się pakowała i jechała zwiedzać ten (chyba trochę zwariowany?) kraj ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę, że zostajesz, zapraszam:) no i dziękuję za miłe słowa o moich zdjęciach, ja siebie wciąż krytykuję... A co do Włoch, to niestety najtańsze nie są, ale taki weekendowy wypad do Rzymu można zorganizować za niewiele:) pozdrowienia!!

      Usuń
  3. Magda Ty szczęściaro! Włochy to kwintesencja wszystkiego :) Byłam w Rzymie, Wenecji, Mediolanie i Livignio i chcę więcej...
    Czas teraz na mnie, może znajdę chwilę w ten weekend i ozłocę trochę Danię =) ale w porównaniu do Rzymu to niestety inna bajka!
    Rozumiem, że złote myśli wstawiam u siebie na blogu? nie na stronie Klubu?
    Pozdrawiam ciepło =)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, wstawiasz u siebie na blogu, a pod moim postem link,
      szczęściarą jestem, bo spełniły się moje marzenia o Rzymie.. a do Danii ja tam chętnie się wybiorę, ale jak będzie cieplej:) buziaki!!

      Usuń
  4. Wlochy , Rzym to moje marzenie do spelnienia...:) Wiesz ze ja codzinnie mysle, ze juz dzisiaj wysle Ci zdjecie ze zgloszeniem do klubu ale juz w weekend to bez dwoch zdan i tak mija kolejny dzien a ja po prostu chwile wolne moge na palcach jednej reki zliczyc.. Jak kiedys bedziesz miec w planach czworke dzieci to najpierw zapraszam na kawe w moim domu;););) Ale teraz skladam juz oficjalna obietnice ze jutro juz sie dolaczam do klubu napewno:):):) Wiec juz musze:)
    Bardzo mi sie spodobal pomysl od poczatku:) Jeszcze nikogo nie bylo w klubie wtedy a teraz juz sa dziewczyny widze:) Fajnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no to witamy w w takim razie! czwórka dzieci... nie mam takich planów, ale wiesz, niezbadane są wyroki:)

      Usuń
  5. Zapraszam do mnie po wyróżnienie:)
    http://shabby-shop76.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Spędziłam we Włoszech 5 dni w tym roku ( w przyszlym roku mam nadzieję na więcej) i kocham w nich wszystko: luz, brak pospiechu, pogodę, jedzenie, architekture. Włochy sa przecudowne. Dodaje do obserwowanych bo widze, że jak włoch nie mam na codzien to sobie chociaż Ciebie popodglądam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. zawsze chcialam wyjechac do wloch chociaz na pare dni wakacji,moze kiedys:P
    ......udalo mi sie ,znalazlam:P*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewelina, wszystkie drogi prowadzą do Rzymu, więc na pewno kiedyś w końcu tu trafisz:)

      Usuń
  8. Magdo, oto zapowiadany link:

    http://kozaikozak.blogspot.com/2012/12/moja-floryda.html

    Jeszcze raz pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Zglaszam sie!!
    http://kasianarozdrozach.blogspot.ch/2012/12/klub-polki-na-obczyznie.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Postaram się ogarnąć i napisać coś takiego ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny pomysł z Klubem Polki na Obczyźnie! Macie na pewno przeróżne, ciekawe historie!
    Chętnie bym odwiedziła Włochy i przede wszystkim pewnie jadła bo uwielbiam ten najbardziej znany element włoskiej kuchni jakim jest pasta !

    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  12. ciao Bella, napisałam swoje trzy-po-trzy w tym temacie, zapraszam :)
    http://polskapakistansverige.blogspot.se/2013/01/moje-nowe-kumpelki.html

    OdpowiedzUsuń
  13. czesc Magda, podlinkowuje moj post :)
    http://na-naszym-pokladzie.blogspot.it/2013/04/zostaam-klubowiczka.html

    OdpowiedzUsuń