26 października 2012

zapiski szwajcarskie cz.1

Ehhh... Szwajcaria...

Tak jak zazdroszczę Włochom Włoch, tak też zazdroszczę Szwajcarom Szwajcarii... Podoba mi się tu właściwie wszystko. Położenie cudowne. Ludzie mili i uśmiechnięci (dziś robiłam zdjęcie stacji kolejowej w Kloten, a ponieważ była ona po drugiej stronie ulicy, samochód jadący z naprzeciwka zatrzymał się na środku drogi, żeby mi nie wejść w kadr...). Tak jak we Włoszech wszystko jest na luzie, tak tutaj wszystko jest uporządkowane i ma swoje miejsce. Nawet maszyny na budowie wyglądają jakby wyjechały właśnie z hali produkcyjnej. Jestem raczej wygodna, więc ten wszechogarniający dobrobyt bardzo mnie pociąga... Można by pomyśleć, że jest trochę sztywno, ale mnie to nawet nie przeszkadza...

No a poza tym jest tu prawdziwa "polska" jesień:) Mieniąca się wszystkimi kolorami świata.. Tęskniłam za tym widokiem bardzo, więc nie mogłam sobie odmówić mini sesji foto, taki poranny "jogging" z aparatem po okolicy...









 




Najbardziej rozbraja mnie tutaj to, że burzą domy, które są stare i budują w ich miejscu nowe, ładne i pasujące do okolicy... Do tego wymienianie rur co kilka lat, dzięki czemu można pić wodę z kranu,  zakaz trzymania pralki w mieszkaniu, bo zakłóca spokój sąsiadów (są wspólne pralki w piwnicach i grafiki kto kiedy korzysta) albo te ankiety, z pytaniami typu "gdzie ma stać kontener na śmieci"... Cudowne... :) Pięknie tu jest...

21 komentarzy:

  1. wspaniałe zdjęcia! ostatnie mnie powaliło... cudowny widok

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, zaglądnęłam komuś do ogródka:)

      Usuń
  2. oh, jakie cudowne zdjęcia!!! i jak takiej jesieni nie kochać...
    Szwajcaria póki co jest dla mnie dość tajemnicza, bo nigdy tam nie byłam, ale na pewno w następnym roku będę!
    Magda zdjęciami bardzo zachęcasz do wizyty w tym kraju... a w sumie daleko nie ma...
    plan na wiosnę już jest - najpierw Paryż, później może Szwajcaria :)

    pozdrawiam ciepło =)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żaneta, jak będziesz miała okazję odwiedzić Szwajcarię, to korzystaj, jest przepiękna, postaram się wrzucić jak najwięcej zdjęć, na pewno z Zurichu, mam nadzieję, że uda mi się też pojechać w Alpy (jak tylko pogoda pozwoli), zresztą tutaj wszędzie jest cudnie! buziaki!

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. marzenia się spełniaaaają... znasz tą piosenkę?? :)

      Usuń
  4. No i masz swoja zlota jesien ;) Chociaz dzisiaj juz sniezy, tak jak zapowiadalam ;);)
    A w Alpy jedzcie koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jesienią jestem zachwycona:) a dziś deszcz, ale liczę na to, że to tylko taki incydent jednorazowy:)

      Usuń
  5. Piękne zdjęcia, kusisz ta Szwajcarią kusisz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki, a to dopiero początek... za tydzień będziesz już spakowana haha:)

      Usuń
  6. Wygląda pięknie. Też bym się tam odnalazła bo lubię porządek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no właśnie, ja niby lubię włoski nieład, ale ten szwajcarski klimat też mi odpowiada... :)

      Usuń
  7. ależ zdjęcia! cudne pole do popisu i w dodatku tak pięknie je robisz! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Może i ja się skuszę za jakiś czas na wyjazd do Szwajcarii w celach turystycznych ;) Ale, ze nie można mieć pralki w domu... Dla mnie byłoby to niewygodne trochę. Tak czy inaczej piękne zdjęcia! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję:) ja tam bym się poświęciła z tą pralką:)

      Usuń
  9. piękne zdjęcia już Ci zazdroszczę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak... właśnie spadły tony śniegu...:)

      Usuń
  10. piękne zdjęcia, zostaję, ale pralki wspólnej i grafiku do niej to bym nie chciała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję:) no grafik to interesujące rozwiązanie, zwłaszcza jeśli twój termin to wtorek 8-12 rano haha... rozkoszni są ci Szwajcarzy:)

      Usuń